Big-Bus-tourism-coach-with-Volkswagen-Beetle-ad,-Philadelphia,-USA-459395389_2126x1412.jpeg
iStock-506557580.jpg
iStock-491905832.jpg
iStock-498189860.jpg
Screen Shot 2017-06-15 at 15.53.45.png
Big-Bus-tourism-coach-with-Volkswagen-Beetle-ad,-Philadelphia,-USA-459395389_2126x1412.jpeg

Street Research


De huidige Volkswagen jingle gaat al een tijdje mee.

Wij vroegen ons af wat het publiek van deze jingle vindt en of ze deze al dan niet herkennen.

Luister hieronder.

SCROLL DOWN

Street Research


De huidige Volkswagen jingle gaat al een tijdje mee.

Wij vroegen ons af wat het publiek van deze jingle vindt en of ze deze al dan niet herkennen.

Luister hieronder.

iStock-506557580.jpg

VISIE RAYGUN VOOR VOLKSWAGEN


Wij willen voor Volkswagen verder gaan dan een auditieve handtekening voor een automerk creëren.

Volkswagens’ drivers zijn mama’s en pépé’s die veilig willen rondrijden en hardwerkende ondernemers die kwaliteit willen maar ook Johnny’s, Ronny’s en jonge gasten die gas willen geven.

Daarom geloven wij dat Volkswagen een Sound Identity nodig heeft dat een breed publiek raakt en liked maar vooral mét een verhaal.  Geen groot verhaal maar iets dat enkel Volkswagen kan claimen.  Iets dat de Sound Identity inhoud geeft .

We geloven dat Volkswagen zich niet onderscheidt met 4 noten. 

Volkswagen heeft een Brand Music nodig, die flexibel inzetbaar moet zijn. Wij maken voor jullie een intro & outro, compact and long music pieces en misschien wel een ‘male and female’ versie? 

Het is een surplus als het nieuwe Sound Framework naast auditieve herkenning ook de aandacht trekt en een bevestiging van veiligheid/degelijkheid geeft,  die mensen naast "sympatiek & fun” ook van Volkswagen verwachten.

De auditieve vertaling van de baseline “rij de toekomst binnen” mag niet futuristisch, koud en afstandelijk aanvoelen maar als een gezellige roadtrip, samen onderweg zijn.

De nieuwe Sound moet een balans zijn tussen emoties : echtheid en Duitse degelijkheid. Positief, vertrouwen versus kracht, viriliteit.

We gaan dus op zoek naar een sympathieke Duitser met humor.
Geen gemakkelijke job maar een fantastische uitdaging.

VISIE RAYGUN VOOR VOLKSWAGEN


Wij willen voor Volkswagen verder gaan dan een auditieve handtekening voor een automerk creëren.

Volkswagens’ drivers zijn mama’s en pépé’s die veilig willen rondrijden en hardwerkende ondernemers die kwaliteit willen maar ook Johnny’s, Ronny’s en jonge gasten die gas willen geven.

Daarom geloven wij dat Volkswagen een Sound Identity nodig heeft dat een breed publiek raakt en liked maar vooral mét een verhaal.  Geen groot verhaal maar iets dat enkel Volkswagen kan claimen.  Iets dat de Sound Identity inhoud geeft .

We geloven dat Volkswagen zich niet onderscheidt met 4 noten. 

Volkswagen heeft een Brand Music nodig, die flexibel inzetbaar moet zijn. Wij maken voor jullie een intro & outro, compact and long music pieces en misschien wel een ‘male and female’ versie? 

Het is een surplus als het nieuwe Sound Framework naast auditieve herkenning ook de aandacht trekt en een bevestiging van veiligheid/degelijkheid geeft,  die mensen naast "sympatiek & fun” ook van Volkswagen verwachten.

De auditieve vertaling van de baseline “rij de toekomst binnen” mag niet futuristisch, koud en afstandelijk aanvoelen maar als een gezellige roadtrip, samen onderweg zijn.

De nieuwe Sound moet een balans zijn tussen emoties : echtheid en Duitse degelijkheid. Positief, vertrouwen versus kracht, viriliteit.

We gaan dus op zoek naar een sympathieke Duitser met humor.
Geen gemakkelijke job maar een fantastische uitdaging.

iStock-491905832.jpg

HOW WE ARE GOING TO DO THIS ?


Componeren is geen verstandelijk gebeuren,  het is veeleer iets organisch, iets gevoelsmatig. Laat ons proberen om samen de juiste toon te vinden. Niet te subjectief te zijn, maar te focussen op wat het merk VW nodig heeft.

Peter Baert is Music Director en Componist op dit project. In een eerste maquette fase onderzoeken we de verschillende pistes,  in een latere fase gaan we dieper met muzikanten.

Audio Project Management gebeurt door Liesbeth Demolder & Jérôme Gijsen.

Om deze nieuwe Brand Music correct te gebruiken voor de verschillende tactische uitingen maken we voor jullie een Sound Guide.

Iets wat jullie werk zal vergemakkelijken terwijl jullie samen met Volkswagen de toekomst binnenrijden.

HOW WE ARE GOING TO DO THIS ?


Componeren is geen verstandelijk gebeuren,  het is veeleer iets organisch, iets gevoelsmatig. Laat ons proberen om samen de juiste toon te vinden. Niet te subjectief te zijn, maar te focussen op wat het merk VW nodig heeft.

Peter Baert is Music Director en Componist op dit project. In een eerste maquette fase onderzoeken we de verschillende pistes,  in een latere fase gaan we dieper met muzikanten.

Audio Project Management gebeurt door Liesbeth Demolder & Jérôme Gijsen.

Om deze nieuwe Brand Music correct te gebruiken voor de verschillende tactische uitingen maken we voor jullie een Sound Guide.

Iets wat jullie werk zal vergemakkelijken terwijl jullie samen met Volkswagen de toekomst binnenrijden.

We are in this together. 

 

We geloven in Werken en vooral Samenwerken, tot het beste resultaat.

Dat is onze meerwaarde.

 

Hierbij onze Audio Branding Reel. Wij maakten de Jingles / Brand Music voor : 

iStock-498189860.jpg

sound strategy Raygun


Ons enthousiasme zorgde voor 5 denkpistes die we graag kort willen toelichten:

sound strategy Raygun


Ons enthousiasme zorgde voor 5 denkpistes die we graag kort willen toelichten:

HUMAN


Sound op basis van gesproken stemmen. Geen gezang maar wel gevoel, een hedendaagse montage van verschillende stemmen. Vooruitgang kan hier ook op een menselijke manier in vertaald worden.

Voor deze audio aanpak is het noodzakelijk dat de merknaam deel uitmaakt en verwerkt wordt in de Sound identity.

Zo zijn brandname ‘Volkswagen’ en zijn Sound altijd gelinkt aan elkaar. Wij vinden het zeker de moeite om ook een vrouwenstem te testen.

We zouden voor deze richting 1 melodie maken, met eventueel 2 uitingen één vrouwelijke én een mannelijke en tactisch inzetten waar nodig.

HUMAN


Sound op basis van gesproken stemmen. Geen gezang maar wel gevoel, een hedendaagse montage van verschillende stemmen. Vooruitgang kan hier ook op een menselijke manier in vertaald worden.

Voor deze audio aanpak is het noodzakelijk dat de merknaam deel uitmaakt en verwerkt wordt in de Sound identity.

Zo zijn brandname ‘Volkswagen’ en zijn Sound altijd gelinkt aan elkaar. Wij vinden het zeker de moeite om ook een vrouwenstem te testen.

We zouden voor deze richting 1 melodie maken, met eventueel 2 uitingen één vrouwelijke én een mannelijke en tactisch inzetten waar nodig.

 

BE PART OF THE VW JINGLE


Geinspireerd door Driver-Centric positionering vertrekken we voor deze piste
van de input van de Volkswagen Rijders. Field Sounds opgenomen in een VW gebruiken we als basis en morphen dit naar een hedendaagse Sound/Melodie.

We hoeven niet alles te verstaan of te herkennen. Wat kan? Familiegeluiden, kindjes & mama die praten, gelach, koppel dat kust,  beetje frustratie, gas geven, bellen, koffer dichtgooien, Sleutels, autoradio opzetten, ..

Eventueel kunnen VW users iets insturen en deel uitmaken van de nieuwe Volkswagen Sound.  Het is het verhaal dat hier ook PR waarde heeft, maar niet noodzakelijk. Die onderliggende lijn, die auditieve input van de enthousiaste VW community kan geen ander merk, of zeker geen ander automerk claimen.

Een duidelijk voorbeeld hebben we niet echt.

Wat een goed teken is volgens ons.

BE PART OF THE VW JINGLE


Geinspireerd door Driver-Centric positionering vertrekken we voor deze piste
van de input van de Volkswagen Rijders. Field Sounds opgenomen in een VW gebruiken we als basis en morphen dit naar een hedendaagse Sound/Melodie.

We hoeven niet alles te verstaan of te herkennen. Wat kan? Familiegeluiden, kindjes & mama die praten, gelach, koppel dat kust,  beetje frustratie, gas geven, bellen, koffer dichtgooien, Sleutels, autoradio opzetten, ..

Eventueel kunnen VW users iets insturen en deel uitmaken van de nieuwe Volkswagen Sound.  Het is het verhaal dat hier ook PR waarde heeft, maar niet noodzakelijk. Die onderliggende lijn, die auditieve input van de enthousiaste VW community kan geen ander merk, of zeker geen ander automerk claimen.

Een duidelijk voorbeeld hebben we niet echt.

Wat een goed teken is volgens ons.

MODERN STYLE - EDM POP


We vertrekken van een populaire melodie in de sfeer van bv. Netsky of Lost Frequencies. Dit is geliked door veel Stubru en MNM beluisteraars en is hedendaags.

Hier wordt de melodie versterkt met bewegingsgeluiden van een Volkswagen. Deze aanpak zorgt voor herkenning van vooruitgang & toekomst . Instrumentatie : Tomorrowland meets Skrillex meets Lost Frequencies meets Drake meets Beyoncé.

MODERN STYLE - EDM POP


We vertrekken van een populaire melodie in de sfeer van bv. Netsky of Lost Frequencies. Dit is geliked door veel Stubru en MNM beluisteraars en is hedendaags.

Hier wordt de melodie versterkt met bewegingsgeluiden van een Volkswagen. Deze aanpak zorgt voor herkenning van vooruitgang & toekomst . Instrumentatie : Tomorrowland meets Skrillex meets Lost Frequencies meets Drake meets Beyoncé.

 

duitse degelijkheid met klassieke klanken


 

Hier maken we gebruik van geluid dat we niet veel horen en onderscheidend is, niet door zijn melodie wel door zijn klank.

Hedendaagse stijkers en percussie: Een strijkkwartet is vaak een wonderlijk samenraapsel van persoonlijkheden. Een strijkkwartet is in vele opzichten één instrument met zestien snaren.

Eens we juiste melodie en klanken hebben kunnen we nog verder experimenteren : En werken hier ook met Binaural Audio, we vertalen in de richting van de toekomst met geluid dat van achter jou naar voor jou  beweegt.

duitse degelijkheid met klassieke klanken


 

Hier maken we gebruik van geluid dat we niet veel horen en onderscheidend is, niet door zijn melodie wel door zijn klank.

Hedendaagse stijkers en percussie: Een strijkkwartet is vaak een wonderlijk samenraapsel van persoonlijkheden. Een strijkkwartet is in vele opzichten één instrument met zestien snaren.

Eens we juiste melodie en klanken hebben kunnen we nog verder experimenteren : En werken hier ook met Binaural Audio, we vertalen in de richting van de toekomst met geluid dat van achter jou naar voor jou  beweegt.

YIN & YANG


In één dezelfde melodielijn kunnen we met instrumentatie
verschillende emoties weergeven. Zo maken we een multi layered jingle.
Laat ons 1 melodie componeren die evolueert. één jingle die
bestaat uit 2 verschillende delen/ 2 gevoeligheden. 

Mannelijk en Vrouwelijk
Veilig & vrij
Degelijk & gezellig

YIN & YANG


In één dezelfde melodielijn kunnen we met instrumentatie
verschillende emoties weergeven. Zo maken we een multi layered jingle.
Laat ons 1 melodie componeren die evolueert. één jingle die
bestaat uit 2 verschillende delen/ 2 gevoeligheden. 

Mannelijk en Vrouwelijk
Veilig & vrij
Degelijk & gezellig

Screen Shot 2017-06-15 at 15.53.45.png

Let's talk


Indien jullie vragen hebben of jullie willen dat we deze denkpistes nader komen bespreken, aarzel niet om ons te contacteren.

Let's talk


Indien jullie vragen hebben of jullie willen dat we deze denkpistes nader komen bespreken, aarzel niet om ons te contacteren.